Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Raid Taktikák

tumblr_mmh73btaeq1s775lso4_400.jpg

 

Dragon Soul:
Morchok HEROIC:

Az alapesettől annyiban különbözik, hogy HC módban 90% hp-nál kettészakítja önnönmagát, és immár két bosst kell tankolni, mindkettő tolja a spec képességeket, és linkelt hp-val rendelkeznek. A képességek között van némi csúszás, ahogy castolják, de sebaj, ellenben, ahogy fogy a hp-juk, szépen összemennek a bossok, ezt bizonyára a tankok kérvényezték, hogy kivételesen ne csak lábakat lássanak egy fighton.

20M hp-ra kell készülni.

Ez a következőket jelenti 10fősben:

- 2 tank, akik 1-1 bosst tankolnak
- a bossok pozíacionálására két lehetőség is van, vagy vhogy egymás mellé helyezed el őket, és köztük áll a DPS, vagy széthúzod kétfelé. Mindkettőnek vannak előnyei / hátrányai. Az előny az, hogy ha egymás mellett vannak, akkor cleave damage mehet rájuk, ám sokkal nehezebb lesz a gömbökkel elbánni, mivel ki kell szaladgálni, akkor elhagyod a Stomp területét, de a bosst nem viheted rá.
- mivel mindkét boss elárasztja szmötyivel a területet, ezért lesznek olyan helyek, amelyek az egyik irányból jövő cuccnak útját állná, de a másik irányból befolyik mögé az anyag. Azaz itt kicsit jobban figyelni kell a bújkáláskor.

Alapból azt jobbnak látom, hogy kicsit jobban szét van húzva a raid, és a bossok nem egymás mellett vannak - annyira nem látom, hogy durva DPS race lenne a fight, 20M nem sok, bár az enrage még egyelőre ismeretlen.
Ellenben így, a boss ide-oda mászkáltatásával akár a tank is bevállalhatja a gömbözést, ill. nem történhet olyan, hogy stomp + gömb kombóval megfekszik vki a raidből.

Alternatívaként az is látszik még adott esetben, hogy a két bosst egymás mellett, a melee köztük, üti mindkét bosst, és 3 kijelölt emberke csak orbozik az egész fight alatt. Itt viszont necces, hogy az egyik gömbtől odaérjenek a másikhoz, mivel nincs túl sok idő a kettő között.

Fontos, hogy a boss képessége, miszerint a stompból dupla sebzést kap a két legközelebbi célpont, megmarad, szóval nem árt, ha van vmi sok hp-val rendelkező melee, aki bele tud állni mindkettőnek a hitboxába a tank mellé.

Mivel linkelt hp-juk van, ezért az követendő példa lehet DPS növekvényért, hogy mindenki ugyanazt üti, hogy csak egyen legyen maxos debuff. Itt persze az a melee, aki a kimaradt bossra jut, nem kap semmit, de ez valszeg egyébként is így lenne, míg a ranged kaphat vmi buffot a meleetől.

Itt egy videó, szépen lehet látni a sebződések sorrendjét, úgyis mint:
1. stomp - 2. stomp - 1. gömb - 2. gömb
Valamint 3:48 magasságában van egy olyan, hogy a gömbhöz úgy mennek ki, hogy a stomp még elérje őket.
3 healert használnak a fightban, priest + sámán + druida.
http://www.youtube.com/watch?v=-sKf-hT4DQg&feature=player_embedded
 
Morchok Normal:

Az első boss DS-ben.
10man setup:
Tank: 2
Healer: 2-3
Dps: 5-6 (1-2 meele, lehetoleg plates)
(gyanus, h a majdani hc tanktika miatt 2 hileresen erdemes beloni a setupot)

Boss képességei:

Crush Armor
Stomp
Resonating Crystal
Black Blood of the Earth
Furious

A fight alapvetően egyszerű, 2 fázisból áll, lássuk:

Phase 1:
Pullpozíció: a raid a boss mögött, meele rangeben.
A tankoknak valtaniuk kell egymast, mivel a boss a boss Crush Armor spelljét sztekkeli az aktuális tankon.
Amikor a fight elkezdődik a második tanknak akkor kell tauntolnia, amikor az első tankra felkerül 1 stack debuff. Ezután pedig ahogy lejár róla a debuff, mehet a taunt.
A boss bizonyos időközönként elnyomja a Stomp képességét, ami 750k osztott dmg-et jelent 25 jardon belül = 75k / fő ha mindenki megkapja, illetve a bosshoz két legközelebbi playerre duplát.
Javaslat: a két tank a boss hitboxanak piros karikajan belül helyezkedjen el, a többiek pedig azon kívül a boss mödött.
Ph1ben kristályokat is idéz, 1-1et alkalmanként. Ehhez 3 embernek kell odafutnia azonnal, ami 12 sec mulva felrobban.

Phase 2:
A boss korul (tole tavolabb) shardok nonek ki a foldbol (hasonloan stonecore 2. bossnal), ami moge el kell bujni (tankok is), mert jon egy rettento dmg. A shardok mogul a ranged mukodhet tovabb.
P2->P1 váltáskor a boss elindul arra a tankra, aki az előző P1-ben tankolta, ilyenkor érdemes a másik tanknak visszafutni középre és közben tauntolni a bosst így könnyebben pozicionálható vissza a boss, vagy a boss aoejának utolso 1-2 sec-ében az aktuális tank elindulhat (nem számottevő a sebzés).
Ez a 2 fázis váltakozik a boss hp-jának 20%áig.
20%nal jon egy kis enrage. Ennyi.

Összefoglalva:
ph1: tankrota, raid a boss mogott, kristalyokat minel gyorsabban lekezelni. (1. hiler tankokat, 2. hiler a raidet ill kristalyos sebzetteket.
ph2: elbujni.
http://www.youtube.com/watch?v=qLiCundqVeI&feature=player_embedded
 
Warlord Zon'ozz Normal:

Zon'ozz egy újabb arcmentes ellenség, aki C'thun és Yogg-saron ellen harcolt N'Zoth odlalán, még amikor az Old Godok idői jártak, mos azonban Halálszárnynak csicskul és segít neki bevenni Wyrmrest Temple-t.

Felállás: 
1 Tank
3 healer (normalban lehet, hogy 2 healer is meg tudja oldani)
6 dps

Képességek:
Focused Anger: Egy stackelő buff amit pakol magára, mely növeli a sebzését és a támadási sebességét 10-10%-kal.
Psychic Drain: 30 fokos szögben fúj maga elé, ez 120k shadow dmg-et jelent, mely healeli is a bosst, a kiosztott sebzés tízszeresével. Értelemszerűen elfordítva kell tankolni a raidtől, és a csapat többi tagjának is vigyáznia kell, hogy semmiképpen se rohangáljon be elé, amikor várható egy fújás.
Disrupting Shadows: Egy Magic debuff, mely egy 36k/2sec - es dot, amit le kell szedni. Dispel hatására hátralöki az áldozatot, ránézésre egy 15-20 yardot és sebez bele 60k shadow damage-et. A gyors dispellel spórolunk healelnivalót, viszont a debuffos emberkének számítania kell a knockbackre, így a dispel után gyorsan vissza kell tudni rendeződni az alap felállásba (ha fixen a hátad felé dob, még azt is el tudom képzelni, hogy ha vki debuffot kap, hátat fordít, hogy befelé dobja a cucc, ne ki a rákba healrange-ből) Ezen az egyedüli buktató a Void golyó-robbanás által kiosztott sebzéssel való összecsúszása lehet, erre figyelni kell.
Void of the Unmaking: Így hívják a videón látható lila void gömböt. A pull után 2 seccel kezdi letenni, maga elé kb 30 yard távolságra. A golyóbis először egyenesen abba az irányba halad tovább, amerre kiküldte a boss (a lila csík segít)
tehát: BOSS---------gömb-->haladás irány.
Ez a kis gombóc ha ütközik valakivel, 180k dmg-et oszt ki (ami osztódik a környező játékosok között), és felrak a bossra +5% dmg takent, ami stackel. A robbanást követően pár pillanat és a golyó már meg is kezdi az útját az ellenkező irányba, immáron egy 20%-kal nagyobb robbanótöltetet hordozva, ami érintkezésenként tovább növekedhet. Így megy ez, míg a void nem találkozik magával a bossal. Ha ez bekövetkezik, a boss ledobja magáról a Focused Anger stackeket és jön a phase 2, amely 30 secig tart. (Erről kicsit később)
Fontos, hogy ha az orbnak nem képez robbanófelületet egy player sem, akkor ugye szépen halad kifelé, egészen a terem faláig. Ekkor a raid kap 60k sebzést/kopf, és mindenki felrepül a magasba.

Phase 2:
A Phase 2 ugye a boss a voiddal való érintkezésekor következik be és 30 secig tart. Ekkor a boss befut középre és nem üti tovább a tankot. Cserébe viszont az egész raid kap 14k shadow sebzést másodperceként, + megjelennek szemek (a videón 8at láttam), melyek random targetbe tolnak 28k shadow sebzést, kb 3 secenként, ezzel téve a raidsebződést viszonylag kiszámíthatalanná. Ilyenkor stackelünk, raidcdket nyomatunk, majd a 30 sec lejártával, újraindul a p1. Érdekesség, hogy a videó szerint a következő void orb csak 30 seccel a phaseváltás után jön ki, addig csak dispelezgetni kell, meg ütni a bosst mint a répát.

Nostehát:
Bemegyünk, a tank vhol a raidtől elfordítva tankolja, melee a seggében, ranged+ healerek kint állnak. A megbeszéltek alapján a melee és a ranged passzolgat a golyóval x-szer (melee közben mindig futhat ki a rangedhez is, ha van hpja, h még több részre oszoljék a sebzés), majd nekivezetjük a bossnak. Ilyenkor boss alatt összállunk 30 secig, aoeheal, raidcd-k, dpsnek burn ezerrel, majd az elejétől újra az egész. BL 2. vagy 3. burnfázisra, attól függően hogy állunk CD-kkel, milyen a dps.
Összességében úgy gondolom, hogy normalban nem okozhat nagy gondot ez a boss, a HC verziót meg majd megnézem az első live reset alatt. Közben saját tapasztalatok alapján majd szerkesztgetem a postot.
http://www.youtube.com/watch?v=k_-6SufqELU&feature=player_embedded
 
Yor'sahj the Unsleeping Normal:

Képességek:

Void Bolt: 90K shadow sebzés a kiszemelt áldozatra, és egy debuffot is felrak, ami 5K-t sebez 2 másodpercenként. Stackelődik, maximum 20x.

Call Blood of Shu'ma: A boss megidéz 3 különböző színű gömböt a terem szélén körben elhelyezkedő „dombokból”, a megjelenő gömbök a boss felé mozognak, amelyik eléri az a bosst buffolja, vagy ruházza fel új képességgel.


A gömbök a következők lehetnek:
Glowing Globule: Ha eléri a bosst egy Glowing Blood of Shu'ma buffot tesz rá, amely azt eredményezi, hogy a Void Bolt-ot kétszer olyan gyorsan pakolja, illetve nem csak a tankra dobja, hanem mindenkire. Ezen felűl növeli a boss Attack speedjét.

Cobalt Globule: Ha eléri a bosst akkor az Mana Voidokat kezd idézni. A Mana Voidok elszívja mindenki manáját és elraktározza magában. Amennyiben a Void megsemmisül, a manát visszakapják a tulajdonosok, amennyiben 18 yardon belűl állnak.

Crimson Globule: Searing Blood képességgel ruházza fel a bosst, melynek segítségével a boss 3 random célpontra kidob egy csovát, ami a távolság függvényében sebzi a célpontját. Minél messzebb áll valaki, annál többet sebződik tőle.

Dark Globule: Miután a bosshoz ér, folyamatosan megidéződik egy Forgotten One amely fixál egy random playert ami 35K sebzést pakol folyamatosan a célpontjába.

Acidic Globule: Amint beér, Digestive Acid-ok jelennek meg a boss körül. Ezek felrobbannak, és 4yardos körzetben 60K-t sebeznek mindenkibe.

Shadowed Globule: A boss-t elérve az egy Deep Corruption nevű debuffot tesz a raidre, melynek következtében a healing és absorb tipusú spellekből minden ötödik side effectet vált ki a célpontokon 50K AOE sebzés jelenlétében.

A harc menete:
A taktika viszonylag egyszerű, szórodni kell, de nem szabad túl távolra kerülni a terem közepétől (itt áll a boss). A fight kulcsa a gömbök kezelésében rejlik. A kontent elején 1-1 gömb üthető le, később a gear javulásával lehet hogy 2 is belefér.
Minden gömb ha 50% alá verik a HPját gyógyítja az összes többit (Fusing Vaport) A gömböket ilyen prioritásban kell szétcsapni:

Shadowed (lila) > Acidic (zöld) > Glowing (sárga) > Cobalt (kék) > Crimson (piros) > Dark (szürke)

Piros gömböc esetén összeáll a raid a boss alatt.

A gömbök leverése után ha van fent Mana Void vagy Forgotten One, azokat kell szétcsapni. Mana Void esetén a healerek legyenek a közelben hogy visszakapják a manát. A Forgotten One-ok összehúzva AoE-val kezelendők.
Ha nincs sem ad, sem void, akkor lehet csapkodni a bosst.
http://www.youtube.com/watch?v=Mio6Wunumpg&feature=player_embedded
 
Hagara the Binder Normal:

Az első hat bossból talán a legnehezebb, elég sok képesség, 3 féle fázis, addok, stb.
Ha végignézitek a videót, akkor azért nyílvánvalóbb lesz, hogy mit is kell itt csinálni.

Alap fázis:
Focused assault: tankra nyomja, burst dmg. Ezen kívül elvileg nem vészes a sebzése, ez viszont simán halálos lehet.
Ice lance: random emberekre megy, minimál sebzés, 3 yardos aoe sebzés. Mozgást / támadási sebességet lassít 25%-kal.
Frost tomb: nagy jégtömbbe fagyaszt két random embert, villámgyorsan ki kell szabadítani őket. Kis kék nyilacska fog a célpontok feje fölött villogni, ki kell szaladni a platform szélére mielőtt befagyaszt.
Frozen tempest: a fázis fégén nyomja a jégkockák után, nagy bubiba zárja magát, sebezhetetlen lesz, a raid csak a platform szélén tud tőle mozogni.

Jeges fázis:
A frozen tempest után kezd. Megjelenik négy kristály a platform szélén, ezeket kell leverni, hogy semlegesítsük a frozen tembest buborékját. Miközben ezeket próbáljuk leverni, több képességet is kerülgetni kell, miközben folyamatos mozgásban van a raid.
Ice wave: 4 jégfal mozog körbe a platformon. Akit elkapnak, az meghal. Gyakorlatilag két fal között futunk végig, miközben azt a kristályt, ami épp ott van, leverjük. Amennyire lehet, fel kell dotolni, nyomni az instantokat, stb. A casterek próbáljanak meg olyan specen jönni, ahol nem brutálhosszú casttime-os spellek vannak. Ha a petek túlélik a jégfalat, akkor petes classok előnyben.
Icicle: szép nagy kék kör jelenik meg a földön, ahova le fog esni egy csomó jégcsap. Ajánlott nem beleállni.

Ha leverjük a négy kristályt, elmúlik a bubi és újrakezd az alap fázis.

Villámos fázis:
Szintén a jégkockák után kezd, vagy random, hogy mikor melyik átmeneti fázis van, vagy felváltva jönnek, majd kiderül. :) Ez mindenesetre durvábbnak tűnik, mint a jeges. Ebben a fázisban szintén sebezhetetlen a boss, viszont ha ezen átjutunk, akkor 15 secig duplán sebződik a boss, miközben stunolva van.
A fázis elején idéz 8 crystal conductort a boss (kis hülye villámhárító rudacskák). Emellett idéz két villámelementált is, amiket be kell tankolni. Az elementálokat a villámhárítók mellett kell leverni. Ekkor a villámhárító feltöltődik és kijön belőle egy villám és belemegy egy játékosba. Ez a villám 10k-t sebez másodpercenként (nature dmg) és elvileg 10 yardos. Ezekkel a villámívekkel kell eljutni mindegyik villámhárítóhoz. Ha mind a nyolcat feltöltöttük, akkor vége van a fázisnak. Ehhez mindenképp nézzétek meg a videót, mert így szerintem még elkézelni is nehéz. :) Látható, hogy ide kellenek majd a raid CD-k, jó kis sebződés lesz itt. Mivel a villámok nature alapúak, ezért a holy pala aura mastery-je semmit nem ér, valamint szóródni kell, tehát a disc priest bubi és a resto sámán totem sem használható túlságosan. A lightwell valamennyit segíthet, de valószínúleg az sem lesz mindenkinek range-ben. A resto druidák viszont szépen el tudják nyomni az egyikben a faformát, a másikban a trankit... A tankoknak össze kell szedni gyorsan a kettes szetbónuszt, hogy segítsék vele a healereket.
A külső íven is és a belső íven is 4 villámhárító van. Leverjük az első elementált valahol és ott elkezdünk szóródni, hogy a környéken lévő pálcákat feltöltsük, közben a tank elindul a másik elementállal a másik oldalra és ott is megcsináljuk ugyanezt. Közben próbálunk arra figyelni, hogy kb. 8-10 yardra álljunk egymástól, hogy a lehető legkevesebb emberre menjenek át a kisülések.

Ezután újra a normál fázis jön.
http://www.youtube.com/watch?v=0jXNctjsm9I&feature=player_embedded
 
Ultraxion Normal:

2 tankos harc, erős DPS check, cca. 25-27k / dps (5dps esetén) szükséges.

A harc a Twilight Realm-ben játszódik, a boss egy Twilight Shift nevű spellel visz át minket. Kapunk egy új képességet Heroic Will néven, amely 5 másodpercre kiszedi a használót a Twilight Realm-ből. Ez idő alatt az adott playeren sem kimenő, sem bejövő sebzés nincs, ennek fontos szerepe lesz a harcban. Jelen vannak még az 5 sárkány aspektus, (Thrall mint Earth-Warden) ők segítenek minket a harcban.
4:30-kor Nozdormu elnyomja a Timeloop nevű képességét, ami tulajdonképpen mindenkin egy instant combat ress-t jelent, ami 100% hp-ra hoz. Mindenkit egy halálos sebesüléstől ment csak meg!
6 perc után a boss kinyír mindenkit (magát is, de ez sajnos ilyenkor elég sovány vigasz)
Az utolsó percben kell a BL-t elnyomni, a healereken ilyenkor iszonyat teher van, nekik is erre az időre kell tartogatni a CD-ket, és a manát.

A boss a következő képességekkel bír

Hour of Twilight: 300.000 sebzés mindenkibe aki a Twilight Realmben van, akik átléptek a normál realm-be, azokat visszahúzza a Twilightba.
Fading Light: Ez egy debuff, amit a boss pakol a raidre, 5-10 sec alatt jár le. Ha lejártakor az alany a Twilight Realm-ben van, azonnal meghal, ha a normálban, akkor visszakerül a Twilightba. Lejártakor reseteli az alanynak a bosson lévő threat értéket.
Unstable Monstrosity: 400.000 sebzést oszt szét a raidben, 6 secenként kezdetben, de minden elelt perc után 1 sec-el csökken a sebzések közti szünet, 6 perc alatt le kell verni, utána kinyírja a raidet.

Szerepek szerint kinek mire kell figyelnie:

DPS:
Hour of Twilight: Ahogy a boss elkezdi castolni, azonnal használni kell a Heroic Will-t.
Fading Light: 2-3 másodpercel a lejárta előtt el kell nyomni a Heroic Will-t.

Tankok:
Fading Light: Ha az aktív tankra teszi, akkor az offtanknak fel kell vennie, és használni kell a Heroic Will-t. Fontos tudni, hogy a Fading Light lejárta után 10sec-ig az alany 0 threatet fog generálni!
Last Defender of Azeroth: Ezt a buffot Thrall adja, felére csökkenti a defenzív CD-k idejét, és megduplázza a defenzív képességek hatóidejét.
Hour of Twilight: Ezt a 300.000 sebzést valamelyik tankank fel kell vennie, mert ha nincs senki a Twilight Realm-en amikor elsűl, akkor a Dragon Aspectek hallnak meg. Ilyenkor valamilyen defenzív CD-t el kell használni.
Hunter Detterence, illetve Shadow Priest Dispersion-el is fel lehet venni, ilyenkor nem kell tanknak maradnia a Twilight-ban.

Healerek:
A dragon aspectek különböző buffokat adnak, ezeket fel kell oszani a healerek között, egy healeren csak 1 buff lehet). A buffokat úgy lehet felvenni, hogy a sárkányok által ledobott kristályra kattint az adott healer. Minden kristálynak csak egy töltete van, tehát DPS ezeket ne piszkálja, (hacsak nem 2 healerrel megy a fight, mert akkor Kalecgos buffját esetleg felveheti DPS caster is)
Alexstraza: Gift of Life, +100% minden healingre spellre. (Sámán vagy pap)
Ysera: Essence of Dreams, minden direkt (PTR csak direkt healekre ment, de a dungeon journalban nincs ez benne) healt megdupláz úgy, hogy a duplikátum gyógyítását a raidben szétosztja (Pala, vagy Pap)
Kalecgos: Source of Magic, csökkenti a mana költségét a spelleknek 75%-al, és növeli a spell hastet 100%-al. (Druid v. Holy Pap)
A healereknek a következőkre kell figyelniük:
Hour of Twilight: Ugyanúgy kell eljárni mint a DPS-eknek. (Fading Lightot a healerek nem kapnak)
http://www.youtube.com/watch?v=14Ydc8oJdKY&feature=player_embedded
 
Warmaster Blackhorn Normal:

A Deathwing előtti boss DS-ben. Két fázisból áll a harc. "Az új lootship".
10man setup:
2 tank
2-3 healer (valószínűleg normalban elég lesz 2, hcba 3)
5-6 dps (ranged és melee megosztva)

10man normal

Phase 1:
Csak addokkal fogunk találkozni, ezekből 3 féle lesz. A phase lényege, hogy a hajót el akarják pusztítani, mi meg megakadályozzuk ezt.

A hajó: A hajó fel van szerelve szigonypuskákkal, amikkel a sárkány addokat fogják a közelbe rángatni a barátságos NPC-k. Ezek időnként kiszabadulnak, aztán visszarántják őket, stb.

Goriona: A boss ezen a nevesített sárkányon ül, 1 ability: Twilight Onslaught. Ez 10-esben 800k sebzés -> ráfutunk és mi kapjuk be a hajó helyett (min. 8 ember).

Twilight Assault Drake: A lerángatott sárkányok. Közel jönnek ledobni a rajtuk ülő mobokat, aztán távolodnak a bombázáshoz. 1 ability: Twilight Barrage. Ebbe is bele kell állni, ugyanúgy sebzi a hajót (min. 2 ember - 10esben 200k sebzés). Nem kell tankolni.

Twilight Elite Dreadblade/Slayer: Ezeket kell tankolni. 2 ability (egyelőre nincs wowheaden, nincs link):
Blade rush: random emberre charge, 100k damage. Deadmines robotos bosshoz hasonlóan az útjában álló minden ember szintén kap egyet.
Degeneration (Dread): 40k sebzés maga elé (tank elfordítva tartja) + 1 perces dot: 2 másodpercenként 3k shadow damage.
Brutal Strike (Slayer): Ugyanez, csak fizikai sebzés.

Twilight Sapper: kamikaze goblinok amik sebzik a hajót, a rangednek a levegőben meg kell ölnie különben sebzi a hajót.

3 hullámnyi (3x2) sárkánylovas után leugrik a fedélzetre a boss > P2.

Phase 2:
Tank 'n Spank. A boss warrior képességekkel rendelkezik.
Devastate: -20% armor a targetre -> tankcsere 2nél.
Disrupting roar: 10 yardon belül tartózkodó emberekre 65k damage és interrupt -> healerek és rangedek álljanak távolabb.
Shockwave: 100k damage maga elé + 4 sec stun-> el kell fordítani a bosst. PTR-en voltak gondok, nem tudom hogy a tankok bénáztak-e, de volt olyan, hogy hátat fordított a boss és úgy nyomta....viszont akkor is van idő kiállni belőle.
Vengeance: passzívan rakja magára. Amint sebződik 1%-ot, 1%-al nő a sebzése.

Goriona bedobja közénk a bosst, és a megáll a levegőben a hajó mellett.
Új ability: Twilight Flames: random emberre köp, akin 50k-t sebez, valamint mindenki máson, aki 8 yardtól közelebb áll ehhez az emberhez. Ezután akit leköpött, annak a helyén "tócsa" marad a fight végéig. Mihamarabb meg kell futamítani.


Tehát a taktika:
Phase 1-ben addokat ölünk, a fontossági sorrend:
Twilight Sapper > Twilight Assault Drake > Twilight Elite Dreadblade/Slayer

3 hullám után jön a boss, az egyik tank felveszi, elfordítja a raidtől. 2 stackenként váltanak a másik tankkal. A ranged + healerek 10 yardtól messzebb állnak a bosstól. Ranged öli a sárkányt. Amint elrepült, mindenki a bosst. A BL-t valószínűleg a Vengeance miatt a végén érdemes elnyomni.

Raid pozícionálás: később.
http://www.youtube.com/watch?v=4czsJxZ1U8M&feature=player_embedded
 
Spine of Deathwing Normal:

Spine of Deathwing - A sárkány gerince

A fight lényege, hogy lehámozzuk manciról a nagy nehezen rákalapált armort csigolyánként. Két phase fog váltakozni, egy taktikus, és egy burst-ölős. A teljesség igénye nélkül a lényeges dolgok következnek.

Phase 1
A sárkány két oldalán csápok fognak megjelenni. Ha egyet megölsz, megjelenik egy tüzes add, amit az egyik tank felvesz. Illetve a csáp helyéről tüzes gombócok fognak szivárogni a raidbe, másik tank felveszi őket. 9 tüzes gombócot kell rárobbantani az elementál jellegű másik addra, ekkor az robban egyet. Amikor ez bekövetkezik, a lehető legközelebb kell lennie a sárkány fejéhez -> így fogjuk fokozatosan kinyitni a konzervet.

Phase 2
Amint felemelkedik a páncél, izomdps a tendorba ami alatta van. Ha annak elfogy a hpja, leesik 3 csigolyányi páncél, és megyünk arrébb.

Ezek váltakoznak. Ami fontos még, hogy a raidnek egyenletesen kell elterülnie a sárkány két oldalán, mert ha az egyiken többen vannak, ledobál magáról. Az addokkal lehet majd variálni, pl ha bírják a healerek és a tankok, több helyről engedni egyszerre a pacákat, felgyorsítva ezzel az eseményeket. Egy adag páncél letöréséhez ~2 addrobbanás kell majd.
http://www.youtube.com/watch?v=lcI_XX6qzXg&feature=player_embedded
 
Madness of Deathwing Normal:

Stage One: The Final Assault
DW mindaddig bánt minket, amíg valamelyik végtag-szerűsége kapaszkodik az egyik platformon.

Assault Aspect - Azt az Aspektust (háhá) ostromolja, amely platformján a legtöbben tartózkodunk + még ott van a kis kacsója.

Cataclysm - Nagy bumm mindenkire, erősen halálos. Amikor ezt tolja, időben le kell verni a limbet.
Elementium Meteor - Egy Elementium Boltot küld a raid platformjára.
Elementium Blast - Masszív fire sebzés mindenkire, minél messzebb vagy a becsapódási ponttól, annál kisebbet kapsz belőle. Mindaddig 5 secenként sebzi a raidet, amíg a dps le nem nyomja. Le lehet ütni (nozdormu segítségével) még mielőtt egyáltalán becsapódna, ezt igyekezzünk is megtenni.
Corrupting Parasite - Növekvő shadow dmg alapú dotot tesz egy playerre. Amikor a dot lejár, kiszáll a targetéből és robban egyet. Ez a gazdatest 10 yardos körzetében sebez egész nagyot.

Unstable Corruption - Azt írja, h a parazita hpjának 10%át sebzi mindenkire. Ez nem tudom mennyi egészen pontosan. De egyébként az egész parasite-os téma leírása kicsit zavaros, sőt, semelyik videóban nem ejtettek róla szót. Vagy elkerülhetetlen passzív raidsebzés okozói és csak ki kell healelni, vagy majd HCban lesz velük vmi kavarás. Még utánanézek.
Hemorrhage - DW limbje idéz pár Regenerative Blood névre hallgató addot, akiket le kell zúzni. Ha van még Nozdormu, be kék őket húzni a sárga Time Slow Fieldbe és ott lenyomni őket.
Regenerative Blood - Az addok mp-nként 10 energyt regenerálnak és Degenerative Bite-ot ütnek a targetükre.
Regnerative - Ha az energyjük eléri a 100%ot, maxhpra pattannak. (Tehát 10 sec alatt kéne őket lezúzni)
Degenerative Bite - 2400 shadow dmg/sec-es dot 10 secig. Stackel.
Limb Tentacle DW mancsai/szárnyai
Burning Blood - passzív raidsebzés. Minél kevesebb hpn van a limb, annál nagyobb.
Blistering Tentacle - 75, 50 és 25%-on blistering tentacle-öket idéz, amik immunisak az aoere, tehát le kell őket focusolni. Amíg Alexstrasza életben van ő lenyomja őket helyettünk.
Blistering Heat - Egyre nagyobb fire sebzést tolnak a raidre, tehát hamar kell halniuk.
Agonizing Pain - Ha egy limbjét lenyomtuk, DW veszít 20%hpt és stunolódik egy rövid időre.
Mutated Corruption Ezek a nagy tüzes csápok, amik megjelennek az éppen ostromolt platform végében.
Crush - Maga elé tolja, tank elfordítva fogja.


Impale - Izomatombrutál phys sebzés a tankra, ami osztódik, úgyh erre össze kell futni páran.

Stage Two: The Last Stand
20% HPn, azaz a 4. limb leverése után jön a phase 2.
Congealing Blood - Idéz pár addot a platformon, melyek DW felé felé igyekeznek.
Congealing Blood - Ha egy add eléri DW-t, healel rajta 1% hpt, Ezt sem láttam vidiken, gyanús, h csak hcban lesz.
Elementium Fragment - 3 kis csápot idéz a phase elején a platformon, melyeket durván gyorsan le kell zúzni.

Shrapnel - Viszonylag hosszú cast time-mal 400k resistelhetetlen sebzést oszt ki egy targetre. Le kell csapni mielőtt el tudná lőni.
Elementium Terror - 2 ilyen addot idéz kicsivel később, mint a Fragmenteket.

Tetanus - 96k sebzés a tankra, ami feltesz egy stackelő dotot. 36k/sec/dot. Értelemszerűen ezeket az addokat is villámgyorsan le kell zúzni, ügyesen CDzni, nem elfelejtve az Ysera által biztosított 50% dmg red-et sem.
Corrupted Blood - Folyamatos raidsebzés (2 secenként tickel). Ahogy DW hpja csökken, ez a sebzés nő.

Aspects
Az Aspectek itt is a segítségünkre lesznek. Alapból az összestől kapunk buffokat + utility dolgokat, amelyek lentebb felsorolásra fognak kerülni, de mindannyian adnak +100% dmg done-t a limb tentacle-re, amikor elkezdi castolni a cataclysmet. Ha egy platformon levertük a végtagot, az adott Aspect elkezd channelezni DWre, így nem segít nekünk se buffal, se utilityvel, majd csak phase 2-re jönnek vissza, de akkor mindannyian.
Alexstrasza
Alexstrasza's Presence - +20% HP mindenkinek.
Cauterize - Alexstrasza lezúzza nekünk a Blistering Tentacle-öket (az csápok, amik a limben nőnek, 75-50-25%nál), és csökkenti a Corrupted Blood-tól bekapott sebzést (p2 raidsebzés). HCban belesegít a kis parazitákba is. (3% hp 0,5 secenként)
Nozdormu
Nozdormu's Presence - 20% haste a raidnek.
Time Zone - Ez az a sárga bubi amit láttatok a videóban. Lelassítja az Elementium Boltot, hogy több időnk legyen lezúzni, mielőtt becsapódna. Plusz az ellenséges mobok kapnak 50% lassítást a támadási sebességükre, ha a Zone-on belül állnak. HCban a Parazita effektjeit is lassítja.
Ysera
Ysera's Presence - Megnöveli a kiosztott healt 20%-kal.
Dreaming - Ad egy plusz dmg red CD-t mindenkinek. -50% dmg taken 2,5 secre. (Vhol olvastam 5 secet is, nem tudom mi lesz live-on)
Kalecgos
Kalecgos' Presence - 20% dmg done mindenkinek.
Spell-Weaving - Minden támadás a targettől 6 yardon belül lévő mobokra sebez 20k-t. (a targetet kivéve). Zsír kis aoeboost single rotáknak, és mindenkinek, aki szereti.
Thrall
Carrying Winds - Segít a platformok közötti mozgásban. Pontosabban lehetőve teszi azt. A landolás után kapunk 60% speed run increase-t is, h gyorsan tudjunk közlekedni, ami ha jól láttam, stackel is.

Tehát. Mivel az Aspectek phase 2-ig egyesével kiesnek, fel kell állítani egy sorrendet, ahogy a legcélravezetőbben tudjuk elhagyni a buffjaikat. Én erre gondoltam:
1. Ysera
2. Nozdormu
3. Kalecgos
4. Alexstrasza
Így először elveszítjük a heal done-t, meg azt a kis cd-t. Ezután -20% haste és gyorsabban csapódik be az Elementium, ami nagy dmg income lehet ugyan, de végül is magán a Bolton nem veszítünk dpst, ugyanolyan hamar le kell mennie, h ne tickeljen. Ezek után -20% dmg + nem cleavelünk. Ami nem nagy gond, ugyanis a cleave azokra az addokra kell igazán, akiket Alex néni lezúz magába'. És végül Ali 20%hpja marad meg, a 75-50-25ös addok lezúzásával.
Az utsó két sárkány sorrendje nem igazán egyértelmű, amit elveszítünk az egyik oldalon, megkapjuk a másikon. Talán később jobb lesz Kalecet hagyni a végére az overall 20% dmg miatt, de első körben szerintem jó az, ha van mindenkinek még egy kis hpja és tuti halnak a kisaddok.

Szóval. Az előre leegyeztett sorrend szerint minden platformot végigjárunk a következők szerint: (mindenhol ugyanaz történik)
Raid stackel Nozdormu sárga sphere-je alatt, a mancs közelében. Elkezdjük ütni a mancsot. Kijön a nagy Csáp a platform másik végében. Tank felveszi, elfordítja. Mindenki átfordul rá, zúzza, zúzza, majd amikor jön az elementium bolt, átfordul arra és azt csapja le, minél hamarabb (ha nem lesz Nozdormu, a meleenek figyelnie kell, h ne maradjon túl közel az impact ponthoz). Ha az Elementium halt, vissza a csápra, ha jön még Elementium, focus, majd megint csáp, és így tovább, amíg el nem hullik. A csáp halála utána mindenki átáll a raidre, ütjük a mancsot, és kezeljük az érkező addokat. Ha elkezdi castolni a Cataclysmet, az aspect +100% dmg debuffjával még durvábban ütjük a mancsot, h időben meghaljék. Ha az is lement, megyünk a következő Aspect platformjára. Ezt eljátszuk 4szer (szem előtt tartva az egyre fogyatkozó segítségeinket), és jön is a p2 és vele együtt az összes Aspect buffjai. P2 elején kiscsápokat pewpew ezerrel, majd ha jönnek a nagy addok, azokat igazán gyorsan burn, majd tovább a bosst. Nem tudom jönnek-e a phase alatt új addok, tippre fognak, úgyh ha spawnolnak, újból át kell rájuk fordulni és le kell verni őket időben. Lustot gondolom a végére tartogatjuk, ott is úgy, h a nagy addok is kapjanak belőle.

Volt egy kis kavarás h p1ben a nagy csápok vmelyik támadása debuffot tesz a tankra, ami miatt 2 tankot kéne vinni, de ha ilyen nincs, akkor szerintem a felállás:
1 tank
2-3 healer
6-7 dps

Ezt meg kell nézni, hogy állunk dps-sel heallel.
http://www.youtube.com/watch?v=gAHerYoc7Yc&feature=player_embedded